1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Отборите настояват за състезание в САЩ

Отборите настояват за състезание в САЩ

Отборите от Формула 1 трябва да вземат инициативата и да станат ключов играч в провеждането на състезания в Северна Америка, ако спортът се завърне на континента за в бъдеще.

Отборите настояват за състезание в САЩ

Отборите от Формула 1 трябва да вземат инициативата и да станат ключов играч в провеждането на състезания в Северна Америка, ако спортът се завърне на континента за в бъдеще.

Отпадането на надпреварата в Канада означава, че този сезон ще станем свидетели на първата година без състезание отвъд Океана. Въпреки това, САЩ и Канада са много важни за всички производители и спонсори във Формула 1 и отборите са готови да осигурят завръщането на надпреварата. Директорът на отбора на Макларън Мартин Уитмарш вярва, че вместо да разчитат на благословията на Бърни Екълстоун, отборите трябва сами да намерят решение на проблема.

"Има ясна представа във ФОТА, че състезание в Северна Америка е нужно на всички ни и трябва да измислим начин да си го осигурим. Трябва да гледаме стратегически върху разпределянето на датите в календара. Концентрирахме се върху бъдещето на спорта, върху контролирането на разходите и подобряването на шоуто. Има обаче много проблеми, към които трябва да се обърнем", обясни Уитмарш.

"Календарът за тази година бе одобрен във времето, в което ФОТА се сформираше, като организация. Трябва ни нов подход. Вместо кой ще ни даде повече, трябва стратегически ФОТА да подпомага състезанията, да пращаме там пилотите си 6 месеца по-рано, да участват в различни програми и да набират средства. Вместо всичко това да остава в ръцете на неизвестни промоутъри, ние трябвада  развием интерес към нашия спорт. Става дума за всички големи спонсори в спорта, които смятат, че САЩ е значителен пазар", добави той.

Интересът към Формула 1 в САЩ нарастна в последните два месеца, след като бе обявено, че американския отбор USGPE (US Grand Prix Engineering) ще влезе в спорта през 2010 г.

 
Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите

Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1