1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Пилотите започнаха да плащат за суперлицензите, искат среща с Моузли

Пилотите започнаха да плащат за суперлицензите, искат среща с Моузли

Пилотите от Формула 1 ще платят таксите за суперлицензите, за да предотвратят евентуалните проблеми с ФИА в началото на сезона в Мелбърн.

Пилотите започнаха да плащат за суперлицензите, искат среща с Моузли

Пилотите от Формула 1 ще платят таксите за суперлицензите, за да предотвратят евентуалните проблеми с ФИА в началото на сезона в Мелбърн.

Това обаче съвсем не означава, че състезателите ще се откажат от намеренията си ФИА да преразгледа новата политика по отношение на таксите. Те са поискали среща с президента Макс Мозли в Мелбърн преди началото на състезателния уикенд за Гран при на Австралия, на която да обсъдят доводите за покачването на цените и евентуалната промяна на настоящия формат.
По-рано тази година Асоциацията на Гран при пилотите (GPDA) посъветва своите членове да задържат плащанията, за да може междувременно да пледира пред ФИА за промяна в ценообразуването на суперлиценза. През 2007 г. базовата такса беше 1690 евро (плюс 447 на спечелена точка), а още на следващата скочи на 10 000 евро (плюс 2000 на спечелена точка). За сезон 2009 ФИА въведе ново увеличение, макар и не толкова драстично - 10 400 евро (плюс 2100 на спечелена точка).
 
Мозли не се трогна от оплакванията на пилотите и в официално писмо изрази позицията си, че таксите са напълно „приемливи“ и че те са свободни да се състезават в останалите шампионати, където сумите са значително по-ниски. Президентът на ФИА дори обеща да преразгледа позицията си, но единствено при положение, че пилотите предоставят пълен отчет за приходите и разходите, които са направили през миналата година.
 
Четири седмици преди началото на сезона обаче отборите са оказали натиск върху пилотите си и те са приели да платят таксите, информира Autosport. До края на следващата седмица всички състезатели, които са отложили процедурата, ще се присъединят към шестимата, направили вече своите плащания.
 
Въпреки това GPDA ще продължи да настоява за промяна в схемата за формиране на таксите. „Всички пилоти са единодушни“, коментира неназован източник на асоциацията. „Трябва да се срещнем с Макс преди австралийската Гран при.“
Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите

Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1