Големи изненади очакват 36-те екипажа, които днес сутринта потеглиха от сервизната зона в Долна Баня в 40-ото рали България.
20-те километра на скоростния етап Лъкавица, по-голямата част от които са на спускане, вероятно са най-голямото предизвикателство в този кръг от европейското първенство. Отсечката, която гарантирано е най-атрактивната от всички 12 специални етапа на ралито (266.42 км) обаче е и също толкова коварна.
Трасето е много тясно, много неравно, с поредица трамплини. На места на пътят има много фракция, останала след рехабилитационните работи по трасето. Стартът на Лъкавица е на 2057 м надморска височина, което прави отсечката уникална, тя е вторият най-висок етап във всички ралита.
Ако България влезе в световното първенство догодина, което с всеки изминат ден около състезанието става все по-сигурно и на 11 юли 2010 Боровец е седмото от 13-те състезания, този етап ще държи палмата на първенството. В световното рали първенство има един-единствен по-висок етап - Ел Кондор в аржентинския старт, който обаче не е включен в схемата на следващия сезон. Освен това тази отсечка е на изкачване и върху макадамова настилка. Това окончателно прави от Лъкавица абсолютният фаворит.
Трудностите на тези 20 км обаче идват заради избора на гумите. Първите 67 км след излизането от сервизната зона и до следващото влизане там, всички 36 екипажа трябва да карат с един-единствен комплект от гуми. Обикновено край язовир Белмекен превалява. Така е през последните четири години. Това означава, че за планинския етап изборът на гуми трябва да е един, а за двете следващи скоростни отсечки - Мухово (28.51 км) и Славовица (18.12) - други. Така изборът на гумите и това дали да се жертва първата отсечка, за сметка на следващите две, ако времето е лошо или обратното, става решаващ.
Четиридесетото издание на България преминава при необичайно горещо време. Според информации от организаторите, повечето от екипажите са заложили на сухите гуми. Хора, които са край трасето от рано тази сутрин казват, че времето на Лъкавица е необичайно топло дори и за тази висока част на Рила.