Яри-Мати Латвала е начело след втория ден на рали „Сардиния”, но само на 9,9 секунди зад него е другият пилот на Ford Мико Хирвонен. Спукана гума извади Себастиен Льоб от борбата за първото място.
Латвала получи карт-бланш от тим-шефа на BP Ford Малкълм Уилсън тази сутрин да кара на пълна газ и показа, че може не само да бъде много бърз, а и да не допуска грешки. Въпреки че водеше колоната и чистеше отсечките за пилотите зад него, 24-годишният финландец поддържаше отлично темпо през целия ден и завърши с аванс от 9,9 секунди спрямо втория Мико Хирвонен.
„Денят мина наистина добре”, коментира Латвала. „Битката по време на единайсетия етап беше страхотна. Направих малка грешка и се завъртяхме на едно от разклоненията. Но това беше единственият ни пропуск днес. Със сигурност няма да ни е по-лесно утре. Отново сме първи, видя се, че губя време поради тази причина. Особено на последния етап, гумите бяха свършили.”
Латвала направи отлично каране днес, но едва ли ще спечели втората си победа във WRC. Причините са две. Първата е, че за утрешните пет етапа той отново трябва да води колоната и да чисти отсечките. Втората - че по всяка вероятност Малкълм Уилсън ще го инструктира да пропусне пред себе си водещият състезател на BP Ford, защото пред Мико Хирвонен се отваря отличен шанс да навакса част от изоставането си спрямо Себастиен Льоб в шампионата.
За Себ вторият ден на рали „Сардиния” се оказа същински кошмар. Той спечели две от отсечките сутринта, но получи 10 наказателни секунди, тъй като закъсня за старта на „Монте Лерно 1”. Причината за забавянето му беше, че той и неговият навигатор спряха в пътната секция преди етапа, за да обезвъздушат спирачките на C4 WRC.
Въпреки проблемите, Льоб и Даниел Елена бяха оптимисти за следобедните преминавания, но в единайсетата отсечка, същата, която затрудни Латвала, загубиха близо минута и половина заради спукана гума. Двамата изумиха всички със скоростта, за която смениха колелото, но останаха извън борбата за първото място.
От проблемите на Себ се възползва Петер Солберг, който излезе на трета позиция. Норвежецът отново имаше проблеми с охлаждането на частния Citroen Xsara WRC, но благодарение на стабилното представяне през целия ден се придвижи с едно място нагоре. Льоб обаче е само на 2,2 секунди зад него, което предвещава изключително оспорвана битка.
Евгени Новиков (Citroen Junior) запази петото място, след като голяма част от по-опитните му колеги имаха сериозни затруднения днес следобед. Дани Сордо (Citroen) изгуби четири минути в прословутата единайсета отсечка заради проблеми с турбото и се смъкна на осма позиция. Именно „Фиорентини 2” се оказа последна за Хенинг Солберг (Stobart Ford), който получи повреда в окачването. В следващия етап отпадна и Мадс Остберг (Adapta Subaru). От техните проблеми се възползваха също Матю Уилсън (Stobart Ford) и третият заводски пилот на Ford Халид Ал Касими, които завършиха съответно на шеста и седма позиция.
Третият последен ден на рали „Сардиния” включва пет етапа с обща дължина 86,18 километра. Първият автомобил стартира „Монте Олиа” в 7:08 (8:08 българско време), а предварителното класиране ще стане ясно малко преди 13:00 (14:00 българско време).