Новината около българската кандидатура за световното първенство по рали през 2010 г., е че няма новини. Точно преди месец юбилейното 40-о издание на Рали България бе прекратено по драматичен начин след ужасяващия инцидент на екипажа швейцарско-италианския екипаж Бриан Лавио/Флавио Гулиелмини. След катастрофата на етапа Сестримо, навигаторът почина на място. От една страна, това че месец след края на състезанието в Боровец няма новини, дава някакви макар и слаби надежди.
Според авторитетното издание GPWeek, Световната рали комисия е обявила, че за момента не коментира препоръките, които евентуално ще има за България като кандидат за мястото в сериите на WRC догодина.
Както е известно в предварителната селекция състезанието в Рила бе включена на първо четене като седми от 13-те кръга. Предварително обявената дата за Боровец бе 11 юли 2010 г.
Според изданието решението на световната рали комисия ще даде становище следващата седмица.
Сумата от €105 260 евро, с която трябва да бъде гарантирано бъдещото участие на рали България в световното първенство през 2010 г. е преведена във френската банка Кредит дьо Норд на 9 януари 2008 г. по сметката на ФИА. Това става точно месец, след като на 7 декември 2007 г. в Монте Карло се разбира, че българската кандидатура за участие в световното първенство през 2010 г. е допусната от федерацията.
Интересното е, че ако за доклада по българската кандидатура едномесечният срок изглежда разумно приемлив, не е ясно защо се бави отчетът, който е направен за България като кръг от европейското първенство. Двете предположения, които могат да се направят са – първо, че двата доклада ще пристигнат едновременно или, второ, че оценките за европейската ни изява не са ласкави.
Да припомним, че през последните 25 години българския кръг от европейското първенство по традиция получаваше възможно най-високите оценки на наблюдателите на ФИА. Именно това бе едно от основанията на официалната българска автомобилна власт да работи за евентуална кандидатура на рилския старт за място в календара на WRC догодина.
Практиката показва също, че през всичките тези години на отличи оценки за България рапортът на инспекторите е идвал до три седмици след края на ралито. Горе-долу по същото това време от автомобилната федерация не пропускаха да обявят това.
В края на юни едно междинно решение на Световния съвет на ФИА казва, че календарът на първенството догодина ще бъде с 13 ралита с България или в 12 старта, ако състезанието в Боровец не покрие стандартите на кръг от световното първенство.
Според информации на RallyXpress p а евентуалното място на България в календара догодина на опашка са се наредили Аржентина, италианския кръг и по всяка вероятност Акрополис.
И трите състезания не са предвидени в работният вариант на шампионата за 2010 г. От всички 13 старта единствено България е „със звездичка”. Това означава, че включването на състезанието в световните серии е под условието на положителен доклад от страна на инспекторите на международната федерация.
Както е известно в предварителната селекция състезанието в Рила бе включена на първо четене като седми от 13-те кръга. Предварително обявената дата за Боровец бе 11 юли 2010 г.
Според изданието решението на световната рали комисия ще даде становище следващата седмица.
Сумата от €105 260 евро, с която трябва да бъде гарантирано бъдещото участие на рали България в световното първенство през 2010 г. е преведена във френската банка Кредит дьо Норд на 9 януари 2008 г. по сметката на ФИА. Това става точно месец, след като на 7 декември 2007 г. в Монте Карло се разбира, че българската кандидатура за участие в световното първенство през 2010 г. е допусната от федерацията.
Интересното е, че ако за доклада по българската кандидатура едномесечният срок изглежда разумно приемлив, не е ясно защо се бави отчетът, който е направен за България като кръг от европейското първенство. Двете предположения, които могат да се направят са – първо, че двата доклада ще пристигнат едновременно или, второ, че оценките за европейската ни изява не са ласкави.
Да припомним, че през последните 25 години българския кръг от европейското първенство по традиция получаваше възможно най-високите оценки на наблюдателите на ФИА. Именно това бе едно от основанията на официалната българска автомобилна власт да работи за евентуална кандидатура на рилския старт за място в календара на WRC догодина.
Практиката показва също, че през всичките тези години на отличи оценки за България рапортът на инспекторите е идвал до три седмици след края на ралито. Горе-долу по същото това време от автомобилната федерация не пропускаха да обявят това.
В края на юни едно междинно решение на Световния съвет на ФИА казва, че календарът на първенството догодина ще бъде с 13 ралита с България или в 12 старта, ако състезанието в Боровец не покрие стандартите на кръг от световното първенство.
Според информации на RallyXpress p а евентуалното място на България в календара догодина на опашка са се наредили Аржентина, италианския кръг и по всяка вероятност Акрополис.
И трите състезания не са предвидени в работният вариант на шампионата за 2010 г. От всички 13 старта единствено България е „със звездичка”. Това означава, че включването на състезанието в световните серии е под условието на положителен доклад от страна на инспекторите на международната федерация.