Автомобилът ще бъде произвеждан на удължен вариант на платформата използвана сега от А4. В производството обаче ще видим много по-съвременни и олекотени материали. С помощта на алуминий и магнезий ще се намали не само теглото, но и ще се подобри поведението на пътя и динамиката на автомобила.
Двигателите на бъдещия A8 няма да се различават съществено от тези на сегашното поколение. Базисен ще бъде V6 с обем 2.8 литра, а на върха ще остане V8 FSI с обем 4.2 литра. Много е вероятно сред двигателите на новия A8 да видим и дизеловия V12 TDI с обем 6.0 литра.
Както ще бъде и при A7, ще видим и много компресорни версии на познати двигатели. Ще има и още по-голямо приложение на новата система на Audi за отваряне на клапаните.
При базисния модел ще си остане предаването на движението към предните колела, но разбира се ще се предлагат много версии 4х4 с най-новото поколение на системата Quattro. При нея движението се разпределя не само между двете оси, но и индивидуално между задните колела при съответна обстановка на пътя.