IIHS проведе свой тест за издържливост на автомобилите при преобръщане.
IIHS (The Insurance Institute for Highway Safety), изпревари новите норми за сигурност, които трябва да се гласуват съвсем скоро и проведе свой тест за издръжливост на автомобилите при преобръщане.
Института за пътна сигурност е създал нова категория за сигурност, според която покривите на автомобилите трябва да издържат на удар със сила, равна на собственото им тегло, умножено по 4. За да бъде оценен един автомобил като напълно сигурен, неговият покрив трябва да устои на удара, като регистрира вдлъбване не по-голямо от 5 инча (12.7 см.).
Според действащите в момента изисквания, покривите на колите трябва да издържат на удар със сила равна на собственото им тегло, умножено по 1.5.
Инициативата на IIHS има за цел да намали броя на загиналите при пътни инциденти. Според проучване, пътните инциденти с трагичен край, причинен от преобръщане на автомобилите са почти една четвърт от всички пътни инциденти при които загиват хора.
Първи на теста са подложени 12 от най-популярните компактни SUV-та.
IIHS дава най-висока оценка (Top Safety) на коли, които могат да понесат удар, равен на собственото им тегло, умножено по четири. Сблъсъка се осъществява посредством метално тяло, като според нормите, покрива на колата не трябва да регистрира вдлъбване по-голямо от 5 инча (12.7 см.).
В графата Top Safety влизат Volkswagen Tiguan, Subaru Forester, Honda Element и Jeep Patriot.
Със задоволителен резултат, преминават теста Suzuki Grand Vitara, Chevrolet Equinox, Toyota RAV4, Nissan Rogue и Mitsubishi Outlander. Те устояват на удар равен на собственото им тегло, умножено по 3.25.
На ръба на класацията са Honda CR-V и Ford Escape, които издържат на удар с коефициент 2.5.
Най-слаб резултат при теста има Kia Sportage, която устоява на удар с коефициент по-малък от 2.5.
В следващият тест на IIHS за издръжливост на автомобилите при преобръщане, участие ще вземат компактните коли от среден клас.