Заради интензивната критика към "носа" на актуалния модел, който изглежда вдъхновен от болидите във Формула, в новата генерация швабите ще заложат на по-конвенционална предница. Ето защо в бъдеще каросерията ще е по-ъгловата, а стоп-светлините ще навлизат по-дълбоко в ламарините по фланговете. На очи в новото издание се набива най-вече издутият заоблен сегмент около задните колела.
Новата предница на SLK се очаква да бъде оформена в стила на предстоящия SLS - ще станем свидетели на мощна радиаторна решетка с една напречна ламела и позиционирана в средата звезда.
В следващото поколение на двуместния кабриолет ще намерят приложение бензинови мотори с директно впръскване на горивото. Базов ще е 1,8-литровият 200 CGI с номинална мощност от 184 к. с. Все още не е решено дали роудсърът ще бъде закичен с еко-лейбъла BlueEfficiency. Ясно е обаче, че наближава моментът на първия дизелов SLK. Битурбодизелът ще генерира 204 "коня" и ще спринтира до 100 км/ч за около седем секунди.