УЕФА определи наградния фонд, който ще разпредели между клубовете, които участват в евротурнирите през този сезон. Общата сума е 2,732 милиарда евро, 2,032 от които ще отидат за тимовете от ШЛ и финалистите за Суперкупата на Европа. Други 465 милиона евро са за отборите от Лига Европа, а останалите 235 млн. евро - за Лига на конференциите.
УЕФА отпуска 30 млн. евро за предварителните кръгове в ШЛ. Ако Лудогорец влезе в груповата фаза, ще получи 15,64 млн евро. Победа там се премира с 2,8 млн. евро, а равенство - с 930 000 евро). При отпадане в плейофния кръг “орлите” ще вземат 5 млн. евро.
1/8-финалите носят допълнителни 9,6 млн., четвъртфиналите - 10,6 млн., полуфинал - 12,5 млн. и финал - 15,5. Победителят добавя още 4,5 млн. евро.
Други два раздела също носят значителни финансови средства. Клубовете ще си разпределят 600 милиона в зависимост от коефициента през последните 10 години и други 300 милиона от “пазарен дял” въз основа на стойността на ТВ пазарите във всяка държава.
Лига Европа
Всеки отбор, който участва в груповата фаза, има гарантирани 3,63 млн. евро. За победа взима допълнителни 630 000 евро, а за равенство - 210 000 евро. Първенецът във всяка група има бонус от 1,1 млн., а вторият - 550 000 евро.
1/16-финалите носят още 500 000 евро, 1/8-финалите - 1,2 млн., 1/4-финалите - 1,8 млн., полуфиналите - 2,8 млн., а финалистите взимат по 4,6 млн. евро. Победителят ще бъде премиран с още 4 млн. евро.
По коефициент ще се разпределят 69,75 млн. евро, а по пазарен дял - 139,5 млн. евро.
Лига на конференциите, където ще участват Левски, ЦСКА и ЦСКА 1948
Отборите, които достигнат до груповата фаза, ще получат 2,94 млн. евро. Победа там носи 500 000 евро, а равенство - 166 000 евро.
Първенецът във всяка група добавя бонус от 650 000, а вторият - 325 000 евро.
При класиране за 1/6-финал - нови 300 000 евро, 1/8-финал - 600 000, четвъртфинал - един милион, полуфинал - 2 милиона и финал - 3 милиона евро. Шампионът получава още 2 милиона евро.
По коефициент ще бъдат разпределени 23,5 млн. евро, а още толкова и на база пазарен дял.