1. Novsport
  2. Автоновини
  3. Mercedes GLK срещу Mercedes C-класа Т-модел: Fashion vs. Design

Mercedes GLK срещу Mercedes C-класа Т-модел: Fashion vs. Design

За швабите от Щутгарт настъпи моментът да защитят нараненото си честолюбие – от няколко години насам очевидно сполучливият като замисъл BMW X3 натрива носа на Mercedes с неотменна резервация за едно от първите места в пазарната статистика. Отскоро VW Tiguan също се наслаждава на добра позиция в SUV чартовете, а зад ъгъла вече се подава застрашителната паст на другия баварски всъдеход с претенции за първенец - Audi Q5. За всички става ясно, че ако и сега Daimler не се хване на хорото, концернът ще ближе рани заради загуби и от другите два конкурентни модела.

Mercedes GLK срещу Mercedes C-класа Т-модел: Fashion vs. Design

За швабите от Щутгарт настъпи моментът да защитят нараненото си честолюбие – от няколко години насам очевидно сполучливият като замисъл BMW X3 натрива носа на Mercedes с неотменна резервация за едно от първите места в пазарната статистика. Отскоро VW Tiguan също се наслаждава на добра позиция в SUV чартовете, а зад ъгъла вече се подава застрашителната паст на другия баварски всъдеход с претенции за първенец - Audi Q5. За всички става ясно, че ако и сега Daimler не се хване на хорото, концернът ще ближе рани заради загуби и от другите два конкурентни модела.
 

Реномирано потекло
 
Кръстник на GLK (за който се предполага, че ще намери многобройни почитатели сред дамите и в сферата на шоубизнеса) всъщност е 30-годишният G-модел, заседнал дълбоко в сърцата на ортодоксалните офроуд фенове. Със своето наперено мъжкарско поведение и набъбнали от труд мишци „кубчето” отдавна не е оптимален избор за съвременните градски условия, или поне не за всеки; перленият нанолак на неговия почти толкова ръбат наследник обаче би заблестял съблазнително под неоновите светлини на големия град, където животът продължава да кипи с пълна сила и през нощта.
Постоянното двойно предаване, 20-сантиметровият клиренс, възможността за прикачване на двутонно ремарке и чудесно аранжираният багажник са някои от основните характеристики на GLK, който вече препуска на воля по булевардите. Шестцилиндровите двигатели, каквито Q5 и X3 също предлагат, се очаква да бъдат поръчвани по-често заради своята йерархична символика. Най-достъпната възможност да притежавате този модел е да платите около 77 500 лева за новия четирицилиндров дизел, който ще бъде доставен през пролетта на идната година. Малолитражен четирицилиндров бензинов мотор, какъвто захранва VW Tiguan (1.4 TSI), присъства само в по-дългосрочните планове на Mercedes.
Доверявайки се на утвърдени агрегати под ламарините, GLK демонстрира потенциал на изкусител, към който хвърлят око и почитателите на C-класата. За нея също можете да поръчате двойно предаване, но на изненадващо висока цена. Комбито от среден клас С 320 CDI 4Matic например ще ви излезе поне 90 000 лева, което е приблизително идентична цена с новия GLK със същия двигател под капака.
След последната смяна на поколенията при комбито щутгартските дизайнери се отказаха от актуалната тенденция за плавен завършек на покрива, която липсва и при представения компактен SUV. Разбира се, най-продаваният модел на Mercedes не е чак толкова отсечен като GLK, чието предно стъкло сключва ъгъл от 50 градуса с мощното торпедо. В салона на софт роудъра същият похват личи и от сравнително късото арматурно табло, което, освен че напомня за легендарната G-класа, има и чисто прагматична цел, изразяваща се в повече пространство за пътниците и по-добър обзор от мястото на водача.
 
Светът отвътре
 
Впечатлението от интериорите на двата автомобила е сходно, но минимализмът във вътрешния дизайн на GLK с неговите различни цветове, материали и извивки излъчва повече стегнатост и педантизъм. Според Mercedes стилът на GLK символизира къси, отсечени движения, каквито очакваме от виртуозен уличен танцьор на брейк. Дизайнерите заслужават признание за това, че са устояли на изкушението да последват популярната напоследък тенденция за оформяне на плавно спускащ се силует на покрива – благодарение на това решение свободата на движение в задната част на салона е превъзходна.
Друго предимство на каросерията с кубична форма е нейната обозримост. Проточите ли врат, ъглите на предницата стават видими - само крайните задни колони ограничават обзора при паркиране. Има и нещо друго: от вътрешността на каросерията всичко изглежда малко по-различно, тъй като полезната площ на прозорците в действителност е по-малка, отколкото човек би преценил, наблюдавайки остъклението само отвън. Въпреки високата линия на прозорците обаче GLK безспорно е сред най-прегледните представители на SUV сегмента. В тази сфера той набира преднина дори при директно сравнение с C-класата - допълнителната височина на седене не може да бъде пренебрегната нито при движение в града, нито по виещите се серпантини на провинциални шосета.
Качването в GLK е малко по-лесно упражнение, отколкото при комбито от среден клас. Заради широкия диапазон на настройките на волана и седалките хора с почти всякакво телосложение намират удобна позиция и в двата автомобила, получавайки приятно чувство за защитеност и почти домашен уют. Регулирането на позицията на креслата се осъществява чрез логична система от бутони във вратите. Похвалната ергономия се простира до дълбините на предлаганата като опция информационно-развлекателна система, снабдена с превъзходно гласово управление. GLK събира ценни точки и с наличието на серийна въздушна възглавница за коленете и опционалeн пакет Presafe, който в критична ситуация обтяга коланите и премества седалките в оптимална позиция. Освен това и двата модела могат да бъдат поръчани с интелигентна система на фаровете ILS.
 
На пътя
 
Изключително уместно е и окачването на всъдехода, чиито амортисьори са същите като на лекия автомобил. Тяхната работа съобразява условията и релефа на пътната настилка, поглъщайки умело късите неравности, същевременно елиминира и вертикалното движение на каросерията при по-дълги вълнообразни бабуни. Резултатът е уверено настъпление дори по неподдържани улици с многобройни кръпки, каквито са българските. В комбинация с плавната и прецизна работа на включената като опция адаптивна кормилна уредба (стандарт за версията с шестцилиндров агрегат), ходовата част запазва впечатляващо чевръсто поведение дори при внезапни завъртания на волана в стил рали шампионат.
Пътното поведение на 1,9-тонния SUV изглежда компетентно и стабилно, на абсолютно равно ниво със стотина килограма по-леката C-класа - особено когато под предния капак работи трилитровият шестцилиндров дизел, чийто въртящ момент надхвърля този на неговата разновидност в комбито с 30 Нм (540 срещу 510 нютонметра). Щом подмине заветните 1500 об./мин, работещият по принципа на самовъзпламеняването мотор се впуска в триумфален галоп, който напълно обезсмисля както навлизането в червения сектор на оборотомера, така и използването на планките на волана (част от допълнителния спортен пакет на интериора) - 7-степенният автоматик сменя предавките толкова майсторски, че бутоните встрани на волана като нищо могат да се превърнат в нестандартна декорация на кокпита.
Офроуд пакетът, който освен електронни асистенти включва подсилена защита на дъното, е впечатляваща съвкупност от прагматични съвременни технологии. Помощта му обаче се оказва съществена само в случай че GLK реши да използва всичките си възможности, включително и 20-сантиметровия клиренс, за да се изплъзне от комбита като С-класата и цялатата флотилия от SUV модели, които се изправят срещу него в борба за пазарен дял.
 
На фокус
Срещу доплащане можете да подобрите проходимостта на своя GLK. Освен серийното двойно предаване с постоянно разпределение на въртящия момент в отношение 45/55 в полза на задния мост и специален съединител в централния диференциал, способен да създаде блокиращ ефект от 50 Нм, оffroad пакетът предлага още няколко „магически” механизма. Сред тях са например асистентът за изкачване (DSR), който действа при скорост от 4 до 18 км/ч. След натискане на бутона G електрониката на автомобила променя настройките на педала на газта, измества моментите за превключване на предавките и пренастройва функцията на ABS, ESP и имитиращото блокаж действие на спирачките. Този пакет включва и подсилена защита на дъното.
Текст: Йорн Томас
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Хакинен сравни Формула 1 с тенис

На корта Хамилтън би имал предимство, смята бившият пилот

Себастиен Ожие спечели осма титла във WRC след триумф в Рали Монца (ВИДЕО)

Французинът имаше сериозен късмет, след като още в първата отсечка докосна един от бетонните блокове на множеството шикани по виражите на „Монца“

Евънс с минимален аванс пред Ожие на Рали Монца (ВИДЕО)

Трети след първите седем отсечки се движи Тиери Нювил

Автомобилна федерация на България отговори ударно на ММС

Вижте истината, с подпис и печат…

Нювил води със 7 десети на Еванс в Каталуня (ВИДЕО)

Състезанието приключи за Такамото Кацута, който блъсна своя Yaris в крайпътна мантинела

Мартин Чой: Не очаквах подиума, но съм много щастлив и още ме държат емоциите

Българинът отчете най-успешния сезон в кариерата си

Спортът и мачовете по телевизията днес

Вижте неделната програма

ОБЗОР: След първия ден на рали „Стари Столици“ (ВИДЕО+СНИМКИ)

Мартин Сурилов и Здравко Здравков над всички след 4-те отсечки в събота

27 екипажа са заявили участие на рали "Стари столици"

Последният кръг от националния шампионат ще се състои на 9 и 10 октомври