Два дни след жребия за световното първенство в ЮАР през 2010 г. в продажба бе пусната и официалната топка за Мондиала.
Произведеното от „Адидас” кълбо носи името Jabulani, което в превод от зулу означава „Празнувай”. В дизайна на Jabulani са използвани 11 различни цвята, олицетворяващи 11-те футболисти на всеки отбор, 11-те официални езика в ЮАР и 11-те южноафрикански племена. Палитрата и орнаментите наподобяват уникалната фасада на стадиона „Сокър Сити” в Йоханесбург, където ще се проведат едни от най-важните двубои от Мондиала.
В създаването на топката е използвана технологията „Grip ‘n’ Groove”, обезпечаваща стабилна траектория на полета и отличен контрол във всякакви условия. Jabulani е изградена от осем структурни панела, които за първи път са изработени във формата на сфери. Това придава почти идеална кръгла форма на топката и увеличава точността на ударите.
Топката вече е изпробвана по време на тренировки в някои от водещите европейски отбори като Реал Мадрид, Челси и Байерн. Капитанът на немския национален отбор Михаел Балак остана доволен от поведението на топката, Франк Лампард похвали точността на ударите, докато Кака е възхитен от контрола, който има върху нея.
„Адидас” е официален производител на топки за световните първенства от 1970 г. насам, когато домакина на Мондиала бе Мексико. Това бе и първото първенство излъчвано пряко в телевизионния ефир и тогава за първи път е използвана бяла топка с черни петоъгълници за по-добро разпознаване на черно-белите телевизионни екрани. За всяко първенство се изработва различна топка, която се асоциира с особеностите на страната домакин.
Jabulani вече е в продажба в Южна Африка на цена около 55 щатски долара.