1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Льоклер се измъкна пръв от хаоса в Баку

Льоклер се измъкна пръв от хаоса в Баку

Пилотът на Ферари изпревари Хамилтън и Верстапен за полпозишън за Гран при на Баку

Льоклер се измъкна пръв от хаоса в Баку

Шарл Льоклер (Ферари) се измъкна пръв от хаоса в Гран При на Баку и спечели квалификацията, която бе многократно прекъсвана заради катастрофи. Втори се класира Люис Хамилтън (Мерцедес), а трети бе Макс Верстапен (Ред Бул).

 

Първото време в Q1 бе на Льоклер. В този момент Ланс Строл се блъсна в бариерата на вече прословутия 15-ти завой. Той опита да продължи и да прибере своя Астън Мартин, но се наложи да спре. Предна дясна част на колата бе сериозно повредена. Сесията бе прекратена, докато автомобилът бъде прибран.

 

Прекъсването даде възможност на механиците на Уилямс да довършат смяната на агрегата в колата на Ръсел. Сесията бе възобновена след 10 минути.

 

Макс записа 1:41.760 – най-добро време до този момент. Перес остана на 0,208 сек зад него. Трети бе Карлос Сайнц (+0,361 сек). Следваха Льоклер, Естебан Окон, Себастиан Фетел, Фернандо Алонсо, Ръсел, Мик Шумахер и Никита Мазепин. Останалите пилоти не бяха записали времена, когато Антонио Джовинаци се разби в същата бариера, където се блъсна и Строл. Q1 отново бе спряна. Този път се наложи маршалите и да метат трасето, тъй като имаше доста отломки.

 

Сесията пак бе рестартирана при оставащи по-малко от 9 минути от Q1. Хамилтън остана със софта от второто излизане Рейс контролът съобщи, че ситуация с Ландо Норис при показването на червен флаг ще бъде разследвано след края на квалификацията.

 

Ботас даде осмо време, а Хамилтън стана четвърти с рекорден трети сектор. Люис направи още една обиколка и бе най-бърз – 1:41.545 мин.

 

В края на Q1 освен катастрофиралите Строл и Джовинаци битката не продължиха Николас Латифи, Шумахер и Мазепин.

 

От Мерцедес последни пуснаха пилотите си на трасето във вторятя част на квалификацията.

 

Перес записа 1:41.630. Верстапен бе по-бавен – Льоклер и Сайнц бяха между него и съотборника му. Окон докосна стена, но продължи. Хамилтън даде второ време – само с 4 хилядни от секундата по-бавно от това на Перес! Ботас бе по-назад – осми. След това Верстапен даде 1:41.625, изпреварвайки с 0,005 сек съекипника си.

 

В зоната на изпадащите бяха Окон, Юки Цунода, Даниел Рикиардо, Кими Райконен и Ръсел, който още нямаше време. Британецът остана 15-ти. Цунода даде четвърти резултат, избутвайки Фетел под чертата.

 

Решаващите 10 минути за разпределение местата на първите пет редици на стартовата решетка за Гран при на Азербайджан започнаха при температура от 45 градуса на пистата Ботас пръв излезе на трасето, Мерцедес правиха две обиколки за загряване на гумите. Льоклер зададе темпото с 1:41.218 мин. Сайнц бе с 0,358 сек по-бавен. Перес бе на 0,699 сек, Верстапен – на 0,345 сек, което ги нареди пети и втори. Ботас остана на 1,441 сек от Льоклер. Хамилтън бе с 0,232 сек от времето на пилота на Ферари.

 

Последните опити току-що бяха започнали, когато Цунода се озова в бариерата. Зад него Сайнц, виждайки ударилата се Алфа Таури, се изпързаля извън пистата и счупи предното си крило. Това сложи край на квалификацията.

 
Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите