1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Маса: От пилотите не трябва да се правят икономии

Маса: От пилотите не трябва да се правят икономии

Пилотът на Ферари Фелипе Маса смята, че ръководителите на отборите от Формула 1 ще допуснат голяма грешка, ако в стремежа си за ограничаване разходите орежат и заплатите на състезателите

Маса: От пилотите не трябва да се правят икономии
Пилотът на Ферари Фелипе Маса смята, че ръководителите на отборите от Формула 1 ще допуснат голяма грешка, ако в стремежа си за ограничаване разходите орежат и заплатите на състезателите. Бразилецът е уверен, че икономии може да се направят в много други аспекти. Идеята за намаляване заплатите е дело на директора на Ферари. През изминалата седмица шефът на Ферари Стефано Доменикали изрази мнението си, че в условията на финансовата криза пилотите са длъжни да окажат подкрепа на своите работодатели и да се съгласят на по-ниските доходи.

„Предполагам, че в предстоящите няколко месеца ни очакват сериозни промени. Революционните промени в регламента на FIA касае и пилотите, а в това число и заплатите им”, заяви Доменикали пред италианския спортен журнал “Autosprint”. „В по-сериозните отбори вече достигат до извода, че в близкото бъдеще те няма да бъдат способни да покриват космическите суми по заплащането на пилотите си. Наложително е въпросът да бъде обезателно обсъден”.

Именно в отборът на Ферари се подвизава най-скъпоплатеният Гран при състезател – Световният шампион за 2007 г Кими Райконен, който по условията на договора си получава по 35 милиона лири стерлинги за всяка година престой в отбора на „Черните кончета”. Останалите титулувани състезатели двукратният шампион Фернандо Алонсо и тазгодишният носител на шампионската титла Люис Хамилтън получават по малко над 10 милиона годишно. Въпреки това Маса, не вярва че „скудерията” трябва да ограничава както неговото така и заплащането на Райконен.

Маса също така коментира и намерението на организаторите да установят използването на стандартизирани двигатели.

„Не намирам идеята за интересна. Да, всички се стремят към минимизиране на разходите. Това е важен проблем, който трябва да се адресира по най-директния начин. Но идеята за уеднаквен двигател противоречи на самия замисъл за Гран при надпреварите. Това не трябва да се допуска. Ферари с чужд двигател не е Ферари. Същото може да бъде казано и за Мерцедес, Тойота и Рено”, подчерта вицешампионът за 2008 г.
В Германия искат Шумахер да кара за Ауди

Мик няма да кара във Формула 1 и през 2025г.

РБ обяви заместника на Рикардо

Лиъм Лоусън досега беше резерва

Норис вярва, че може да победи Верстапен за титлата

Британецът изостава с над 50 точки, но смята, че има нужната скорост

Рикардо: Няма смисъл да съм резерва

Австралиецът почти сигурно загуби мястото си във Формула 1 след Сингапур

Изнудват семейството на Шумахер

Германската прокуратура обвини трима мъже в престъплението

Хамилтън започнал уроци по италиански

Британецът иска да може да комуникира свободно във Ферари догодина

Шок! Верстапен заговори за отказване от Формула 1

Вижте какво каза световния шампион

ШОК: Верстапен намекна, че може да напусне Формула 1

Той продължава да недоволства от наказанието си от ФИА за ругатни

Норис над всички в Сингапур (ВИДЕО)

Верстапен остана втори, подиум и за Пиастри