1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Намалените разходи ще оставят Williams в шампионата

Намалените разходи ще оставят Williams в шампионата

Франк Уилямс признава, че взетите мерки за съкращаване на разходите във Формула 1 са спасили неговия тим от банкрут.

Намалените разходи ще оставят Williams в шампионата

Williams GP е един от най-уязвимите отбори при настоящата икономическа ситуация, тъй като не се ползва с подкрепата на производител или на стабилен финансов магнат, и разчита единствено на собствените ресурси. Заради финансовата рецесия голяма обаче част от спонсорите на тима намалиха драстично инвестициите в шампионата, други се отказаха, а трети мигрираха към конкуренцията.

Групата Baugur претърпя сериозни загуби заради проблемите в исландската икономика и прекрати програмата си, основният спонсор от миналата година - британската RBS, също обмисля промени в политиката си що се касае до Формула 1, наскоро Lenovo мигрира към McLaren, a Petrobras няма да поднови сътрудничеството си с отбора на Williams през този сезон. На фона на тези притеснителни факти мерките за ограничаване на разходите, които ФИА и ФОТА гласуваха през декември миналата година, са добре дошли за един от най-силните тимове през 90-те години.
 
„С оглед на финансовия натиск ограничаването на разходите ше ни бъде от огромна полза“, коментира сър Франк Уилямс за Financial Times. „Трябва да се възползваме от промяната. За да сме на ниво и за да останем в шампионата, трябва да сме успешни и в бизнеса. Така че трябва да сме на печалба всяка година. Губихме през последните две или три, но важното е, че имаме ресурси да се справим с това.“
 
Според Financial Times босът на Формула 1 Бърни Екълстоун, който представя носителят на търговските права Capital Partners, е предоставил авансово 14,5 милиона паунда (15,3 милиона евро) на отбора, за да остане в шампионата. Това са част от средствата, които Williams ще получи при подписването на новото споразумение „Конкорд“.
Синът на Шумахер пред завръщане във Формула 1

Мик може да кара за "Ауди" от следващия сезон

Тойота отново се връща във Формула 1

Японският концерн ще предоставя двигатели на Хаас

Никола Цолов с най-добро време на „Херес“

Българският пилот във Формула 3 над всички във втория ден на тестовете

Верстапен отново поиска промени в програмата на Формула 1

Нидерландецът смята, че в края на сезона пилотите са изморени и лесно се разболяват

Мерцедес не дава на Хамилтън да тества за Ферари

Британецът ще кара за италианския тим следващия сезон

В Германия искат Шумахер да кара за Ауди

Мик няма да кара във Формула 1 и през 2025г.

РБ обяви заместника на Рикардо

Лиъм Лоусън досега беше резерва

Норис вярва, че може да победи Верстапен за титлата

Британецът изостава с над 50 точки, но смята, че има нужната скорост

Рикардо: Няма смисъл да съм резерва

Австралиецът почти сигурно загуби мястото си във Формула 1 след Сингапур