1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Тойота отново се връща във Формула 1

Тойота отново се връща във Формула 1

Японският концерн ще предоставя двигатели на Хаас

Тойота отново се връща във Формула 1

Американският отбор във Формула 1 Хаас и Тойота обявиха дългогодишно партньорство в петък, което ще върне най-големият производител на автомобили в Япония във Формула 1 за първи път от 2009 година, съобщи Ройтерс.

Хаас обаче ще продължи да използва двигатели на Ферари, след като отборът сключи през юли продължението на договора до 2028 година. Тимът, чийто шеф е японецът Аяо Комацу, е на седмо място в класирането на конструкторите в момента с 31 точки преди Гран при в Остин, Тексас, следващата седмица.

Партньорството между Хаас и Тойота започва веднага, като болидите на пилотите Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен ще бъдат брандирани с логото на японския концерн. Тойота става технически партньор на Хаас, като двете страни ще обменят експертиза, знания и средства. Тойота ке предоставя дизайн и технически услуги.

"Да имаме подкрепата на лидера в автомобилния сектор и да работим заедно ще ни позволи да се развием и ускорим пътя си. Това е партньорство, което гарантира ползи и за двете страни", коментира Комацу. Той благодари още на Ферари и боса на тима Фред Васьор за подкрепата, както и да директора на Формула 1 Стефано Доменикали.  

Президентът на Тойота Газу Рейсинг Томоя Такахаши заяви, че партньорството има за цел да "създаде пилоти, инженери и механици4.

Тойота влезе във Формула 1 със собствен отбор през 2002 година, но таки и не спечели състезание, въпреки че тимът разполагаше с един от най-големите бюджети. Японският конструктор снабдяваше и тима на Уилямс с двигатели между 2007 и 2009.

Тойота отново се връща във Формула 1

Японският концерн ще предоставя двигатели на Хаас

Никола Цолов с най-добро време на „Херес“

Българският пилот във Формула 3 над всички във втория ден на тестовете

Верстапен отново поиска промени в програмата на Формула 1

Нидерландецът смята, че в края на сезона пилотите са изморени и лесно се разболяват

Мерцедес не дава на Хамилтън да тества за Ферари

Британецът ще кара за италианския тим следващия сезон

В Германия искат Шумахер да кара за Ауди

Мик няма да кара във Формула 1 и през 2025г.

РБ обяви заместника на Рикардо

Лиъм Лоусън досега беше резерва

Норис вярва, че може да победи Верстапен за титлата

Британецът изостава с над 50 точки, но смята, че има нужната скорост

Рикардо: Няма смисъл да съм резерва

Австралиецът почти сигурно загуби мястото си във Формула 1 след Сингапур

Изнудват семейството на Шумахер

Германската прокуратура обвини трима мъже в престъплението