1. Novsport
  2. Коментар
  3. Стартира най-вълнуващото рали в света

Стартира най-вълнуващото рали в света

Аржентина, Чили и Перу чакат пилотите в жестоката битка

Стартира най-вълнуващото рали в света

Днес започва най-завладяващото адвенчър състезание с коли в света – рали „Дакар“. 28-ото издание ще има доста промени в сравнение с преди и откъм маршрут, и откъм участващи отбори.

Уникалната надпревара стартира от Буенос Айрес и ще завърши на 15-и януари в столицата на Перу – Лима. Наследникът на легендарното състезание„Париж – Дакар“ преди две години се премести в Латинска Америка заради опасната обстановка и заплахи за терористични нападения в много държави на Черния континент. Решението обаче се оказа изключително успешно, тъй като Южна Америка предлага изключително разнообразни терени през пустинни и планински терени, което направи състезанието дори още по-интересно. И тази година обаче има новост. За първи път ралито ще стъпи и в Перу, където отново ще има незабравими тимове за екипите, много от които са дошли не за титла, а просто да завършат състезанието.



Ралито е минало през 27 страни от създаването му през 1978 година досега. Общият брой на екипажите, които ще започнат надпреварата тази година, е 465. В рамките на 14 дни те ще се борят за 4 титли в категориите мотоциклетисти, АТВ, автомобили и камиони. Пилотите Младен Вачков и Петър Ценков ще представят България при АТВ. Всеки ден сателитният канал „Евроспорт“, който е официален партньор на надпреварата, има предавания с преки включвания.

При колите тази година ще е изключително интересно. След излизането като отбор на най-титулувания тим в надпреварата Мицубиши (моделът Паджеро) преди няколко години заради икономическата криза, тази година пък и Фолксваген (моделът Туарег), който е абсолютен доминатор в последните три издания, реши да се откаже, свивайки бюджета си.

Третият голям липсващ ще е тимът на BMW. Само че там е по-различно, тъй като няма да видим моделът X5, който бе основен конкурент на VW. BMW обаче запазват отбора, но в него вече ще гледаме старата пушка - легендата и деветкратен победител с мотоциклет и кола Стефан Петерханзел с кросоувър моделът на марката MINI – дъщерна на германския концерн. Така че – парите са зад този тим и няма да е изненада, а напротив, ако победителят тази година дойде именно от там. Като основен конкурент в надпреварата се очертава рейнджърският тим на приключенеца Роби Гордън. Янкито взе катарският принц и действащ шампион Насър Ал-Атия в състава си, който изведнъж остана без работа след случилото се с VW. Изключителният шампион и самият Роби Гордън с техните Хамъри ще се опитат да смачкат всичко по пътя си, като тази година бившият състезател от НАСКАР сериите и трети преди няколко години обеща, че колата няма да се спре пред нищо. Най-интересното е, че Ал-Атия е и национален състезател по спортна стрелба на Катар и има да се бори за олимпийски квоти тази година.

Така, изданието 2012 при колите крие много неизвестни и ще бъде изключително интересно.

При камионите загубата е може би най-голяма. Там големият липсващ е „царят на ралито“ Владимир Чагин. Седемкратният победител в състезанието миналата година официално спечели за последен път, а сега вече е директор на отбора. Все пак КАМАЗ са си супер фаворити, а за първи път в надпреварата се пуска и бившият пилот от Формула 1 Йорс Верстапен с MAN.

При мотоциклетите битката е ясна. Там Марк Кома и Сирил Деспре ще бъдат в жесток дуел както всяка от последните години. КТМ-ите са най-силните машини в това състезание и двамата ще яздят в нереална битка из пустините.

 

Последната дисциплина е при четириколките. Там братята Алеандро и Маркос Патронели, които на всичкото отгоре са и аржентинци, са не просто фаворити, а страхотни претенденти за титлата при АТВ-ата.

Едно е ясно – каквото и да стане, ще видим изключителни дуели в различните етапи, невероятно пейзажи, спиращи дъха изпреварвания и въодушевяващи душата моменти  и тази година, затова, който обича и приключенията и колите, не трябва да пропуска най-великото рали в света.

 

Архитектът на Славия

Иван Минчев на два пъти се разминава с Левски

Грешни съвети от неюриста Георги Градев доведоха до края на Антъни Иванов?

Ако бе следвал правилата, плувецът можеше да участва дори в Париж

Владимир Иванов: Кой сега е виновен на Левски?

Всяка година по това време на стадион „Георги Аспарухов“ започват да търсят причините за задаващия се нулев сезон, пише известният журналист

Жаклин Михайлов: Така изглежда посредствеността

Коментар за Левски на известния журналист

Годината на Григор Димитров

Българинът изпраща позитивна 2024-а

Стоичков хвали Лудогорец

Христо Стоичков, похвали Лудогорец и най-вече работата в школата на клуба

Какъв беше план Б на Левски срещу Берое?

Генчев сам призна, че "сините" не са очаквали подобен развой на мача

На кого пречи Илиан Илиев

Някой се опитва да лансира смяна на треньора след първата загуба на България в 10 мача

Кой иска да посегне на "златната кокошка" за родния футбол Лудогорец

Лудогорец осигурява милиони на всички клубове от efbet Лига всяка година