1. Novsport
  2. Моторни спортове
  3. Гумите ще са решаващ фактор в рали "Турция"

Гумите ще са решаващ фактор в рали "Турция"

Вторият ден (събота) на рали „Турция" ще бъде решаващ за изхода на надпреварата, тъй като пилотите ще карат повече от 30 километра на асфалт с гуми за макадам.

Гумите ще са решаващ фактор в рали "Турция"

Вторият ден (събота) на рали „Турция" ще бъде решаващ за изхода на надпреварата, тъй като пилотите ще карат повече от 30 километра на асфалт с гуми за макадам.


Миналата година Фил Милс, навигаторът на Петер Солберг, коментира на рали „Кипър", където също имаше смесени етапи, че автомобилът се държи като „пияно прасе" с гуми за макадам на асфалт. Ситуацията в Турция едва ли ще е по-различна.

Отсечката „Гьочбейли" е дълга 18,17 километра, от които 13 са на асфалт. Сутрешните преминавания включват още три етапа изцяло на макадам, чиято обща дължина е 54,74. Едва след тях екипажите ще имат възможност да се приберат в сервизния парк за пълна смяна на гумите. Аналогична ще бъде ситуацията и следобед, което предполага, че вторият ден ще има най-голямо значение за крайното класиране в надпреварата не само заради впечатляващата дължина (145,82 км), но и заради разнообразните стратегии по отношение избора на гуми, съобщава Auto Motor und Sport.

Правилникът във WRC позволява на пилотите да използват един комплект за сутрешните и един комплект за следобедните преминавания. Под комплект се разбира четирите гуми на автомобила и една или две резервни. По всяка вероятност всички екипажи ще стартират с две резервни, за да имат възможност да сменят напълно гумите на предния или на задния мост, като точната стратегия ще има огромен ефект върху резултатите.

„Пилотите не могат да си позволят да разрушат своите гуми още в началото на деня, така че ще ги предупредим за това", коментира Джордж Блек, отговорен за гумите в екипа на Ford, пред официалния сайт на WRC. „Трябва да спират по-рано, да внимават много да не блокират своите колела, за да не се получи „петно" върху гумата и протекторът да се износи много бързо. В дългите завои трябва максимално да изправят състезателната линия и да не разчитат много на гумите."

Една от най-силните страни на Себастиен Льоб е именно мениджмънта на гумите, което го прави фаворит и за старта в „Турция". „Ще караме с гуми за макадам навсякъде, но комбинацията от макадамови и асфалтови отсечки не ни затрудни особено в Кипър миналата година", коментира световният шампион. „Просто трябва да намираме максимално бързо точния ритъм при смяната на настилките."

С рали „Турция" стартира и програмата на Тодор Славов в J-WRC. Пилотът на Булбет Рали Тим замина за Истанбул в понеделник и вчера започна тренировките за надпреварата.
След 5 втори места, белгиец стана шампион в рали шампионата

Белгийският пилот на Хюндай Тиери Нювил спечели първата си световна титла в рали шампионата, след като съотборникът му от Естония От Тенак бе принуден да се откаже от участие на Рали Япония

Хамилтън най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Лас Вегас

Седемкратният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън даде най-добро време в първата свободна тренировка преди състезанието за Голямата награда на Лас Вегас

Никола Цолов част от историята на Формула 3

Родният пилот записа първите си 3 победи на пистата

Хорхе Мартин стана световен шампион в клас MotoGP

Той завърши трети в последния старт за сезона

Франческо Баная спечели в Барселона и запази шансове за 3-та поред световна титла в МоtоGP

Лидерът в шампионата Хорхе Мартин завърши трети в спринтовото състезание

Никола Цолов се завърна с подиум в картинга

Отборът на Eventa Racing с пилоти Георги Ванков, Николай Паунов и Диян Костадинов спечели седемчасовата надпревара на гръцката писта “Серес”

Официално: Последното Гран при в MotoGP за сезона бе преместено

Вместо във Валенсия, състезанието ще се проведе в Барселона

Баная запази шансове за титлата в MotoGP

С победа в ГП на Малайзия

Хорхе Мартин е на малка крачка от титлата в MotoGP след победа на спринта в Гран при на Малайзия

Марк Маркес завърши втори, а Есеа Бастианини допълни подиума