18-годишният Теодор Кабакчиев (KTM) стартира успешно защитата на титлата си от 2015 в Балканския Екстрийм Ендуро шампионат, печелейки лесна победа в последния ден на зрелищната надпревара “Гората на страха”.
Стартовият списък за неделната навигация наброяваше 92-ма състезатели, като 3-ма бяха от Гърция и един от Иран. За приза от Балканския шампионат се състезаваха 13-те пилоти в клас “Профи”, а останалите спореха за първите места в третия кръг на BG-X Ендуро шампионата. Този път организаторите бяха приготвили сравнително кратко, близо 30-километрово трасе, от Узана до самия център на град Габрово. Въпреки сравнително малката си дистанция обаче тракът представляваше кошмарна комбинация от перфектно подбрани екстреми, най-големият от които се оказа малко преди финала.
В клас “Профи” Кабакчиев потегли първи, натрупа солидна преднина още от старта и преодоля безпроблемно трака само за час и 26 секунди, финиширайки атрактивно пред погледите на многобройните зрители пред Община Габрово. Така с безапелационни победи в двата дни и пълен аванс от 50 точки 18-годишният габровец спечели първото място в първия кръг на Балканския Екстрийм Ендуро шампионат.
Подобно на съботния ден, зад него битката за второто място бе жестока. Втори в неделя стартира Димитър Цветков (Бухово, КТМ), но в средата на състезанието бе изпреварен от Искрен Генов (Gas Gas Team, Gas gas). Двамата продължиха да се движат в този ред до 20-тия километър, когато попаднаха в едно коварно дере. Те се опитаха да се измъкнат от “капана”, но не след дълго към тях се присъединиха Михаил Митов (Hard Riders, KTM), Десислав Цеков (Hard Riders, Husqvarna) и Пламен Пенчев (Hard Riders, Husqvarna). След няколко неуспешни опита, Пламен Пенчев все пак успя да изплува от “тапата”, но малко след това бе изпреварен от Искрен Генов и Димитър Цветков. В този момент пристигна и 18-годишният Иван Димов (Offroad Chirpan, Husqvarna), който въпреки, че стартира 13ти, се възсползва от забавянето на някои пилоти, заобиколи клопката и финишира спокойно на четвърта позиция. Цветков се движеше трети, но на метри от финала счупи съединителя, което го изпрати на 10та позиция. Той обаче вече си беше осигурил 22 точки от навигацията вчера и с актив от 33 точки зае четвърта позиция в “Гората на страха”. Пенчев и Генов завършиха съответно на второ и трето място, но получиха 15 минутно наказание, заради неправилно отклонение от трака. Така Иван Димов зае втората позиция днес, следван от Михаил Митов, който остана на 43:59.7 минути от Кабакчиев. Четвърти днес се нареди Десислав Цеков, който благодарение на доброто си представяне в събота събра 38 точки и взе среброто в “Гората на страха” в Габрово. Със същия брой точки Михаил Митов допълни подиума.
Тримата гръцки състезатели Георгис Николаос (AMOTOE, KTM), Симеон Савидис (AMOTOE, Husaberg) и Панагиотис Папайоу (AMOTOE, KTM) се наредиха съответно на 10, 11-то и 13-то място в “Гората на страха”, което отреди второ място на Гърция в отборното подреждане. Благодарение на перфектното представяне на българските пилоти в клас “Профи”, първото място при тимовете убедително зае България.
“Организацията наистина е на много високо ниво, тук определено ни хареса и ще дойдем пак. Имате много красива природа. Ние карахме без GPS, само по маркери, но мисля, че като за първо състезание се справихме добре. Ендурото е доста по-различна дисциплина от мотокроса. Изисква се много по-голяма физическа подготовка и издръжливост, а тук и умения да се ориентираш. Досега бях идвал само на мотокрос състезания и мотоциклетизъм на писта, но съм доволен.” - каза президентът на Гръцката мотоциклетна федерация - Стелиос Корелис.
“Като цяло не срещнахме трудности. Може би по-скоро при маркирането на трасето. За Балканския шампионат то трябва да е маркирано на 100% според правилника на FIM, но малко хора помогнаха. Трасетата се получиха доста добре. Днешното бе около 30 километра от Узана до центъра на Габрово. Това е първо домакинство на България в Балнския Екстрийм Ендуро шампионат. А той е с много близки правила с BG-X Ендуро шампионата. Сега гледаме към кръга от Световния Ендуро шампионат. Там е по-добре да се кара с кросов мотор, трасетата са доста по-бързи и ще се радваме на по-предно класиране. Доволен съм от състезанието, мисля че се справихме с организацията и определено най-атрактивен бе финалът тук пред общината. Бих искал да благодаря на всички спонсори и приятели, които помогнаха това да се случи”. - каза един от основните организатори и баща на победителя Смилен Кабакчиев.