Бруно Магалаеш (Peugeot 207 S2000) спечели първата си победа в IRC, след като заводските пилоти на Skoda Юхо Ханинен и Ян Копецки допуснаха грешки в последните две отсечки. Шампионът Крис Мийк (Peugeot 207 S2000) завърши втори.
Третият последен ден на рали „Азорските острови”, седми кръг в IRC сериите, започна така, както и завърши – с уникална битка до последните метри в етапите. Юхо Ханинен изоставаше с 2,2 секунди тази сутрин спрямо местната звезда Бруно Магалаеш, но още в първата отсечка стопи аванса на своя конкурент и двамата се оказаха с идентични времена.
Битката между тях трябваше да продължи едва в третия етап, защото във втория Андреас Микелсен (Ford Fiesta S2000) удари една от кравите на пътя, като след него надпреварата вече имаше нов лидер. Ханинен оглави класирането, а Магалаеш се забави близо с 20 секунди заради теч на масло. Португалецът все пак изкара следващия суперспециален етап и се добра до сервиза, където скоростната кутия му бе сменена, но на този етап изглеждаше, че той трябва да се прости с всички надежди за първа победа в IRC.
Третият последен ден на рали „Азорските острови”, седми кръг в IRC сериите, започна така, както и завърши – с уникална битка до последните метри в етапите. Юхо Ханинен изоставаше с 2,2 секунди тази сутрин спрямо местната звезда Бруно Магалаеш, но още в първата отсечка стопи аванса на своя конкурент и двамата се оказаха с идентични времена.
Битката между тях трябваше да продължи едва в третия етап, защото във втория Андреас Микелсен (Ford Fiesta S2000) удари една от кравите на пътя, като след него надпреварата вече имаше нов лидер. Ханинен оглави класирането, а Магалаеш се забави близо с 20 секунди заради теч на масло. Португалецът все пак изкара следващия суперспециален етап и се добра до сервиза, където скоростната кутия му бе сменена, но на този етап изглеждаше, че той трябва да се прости с всички надежди за първа победа в IRC.
Лидерът в шампионата Юхо Ханинен постепенно се откъсна на повече от 20 секунди и уверено вървеше към третата си победа за сезона, но в предпоследния етап финландецът спука гума и се смъкна от първа на четвърта позиция заради двете загубени минути. От това се възползва неговият съотборник Ян Копецки, който междувременно мина пред Магалаеш и оглави класирането. До края на надпреварата оставаше само един етап, дълъг 21,94 километра, като разликата между чеха и Магалаеш бе скромните 6,4 секудни. Това бе и причината двамата да заложат на всичко или нищо за последната отсечка, което се оказа фатално за Копецки. Заводският пилот на Skoda излетя от пътя четири километра преди финала и отпадна, а Магалаеш спечели първата си победа в IRC сериите въпреки всички проблеми, които го съпътстваха днес.
Уникален малшанс преследваше Крис Мийк от началото на сезона, но днес британецът най-накрая имаше повод да се усмихне. След като вчера на три пъти пука гума и се завъртя веднъж, то днес Мийк изведнъж се оказа на втори на финала заради проблемите на двамата заводски пилоти на Skoda. Друг един любопитен факт около второто място на шампиона от миналата година е, че той спука гума и днес, но това се случи точно във втория етап, който бе отменен заради кравите на пътя.
Юхо Ханинен все пак завърши надпреварата и то на трета позиция, което с оглед отпадането на неговия съотборник и основен претендент за титлата е отличен резултат. Финландецът вече има в актива си 48 точки, което с девет повече от записалия първата си нула за сезона Ян Копецки. Андреас Микелсен завърши четвърти въпреки „кравешките приключения, а челната петица допълни португалецът Рикардо Моура.
Следващият осми кръг в IRC сериите започва на 5 август с рали „Мадейра” отново в Португалия.
Източник: auto-motor-und-sport
Източник: auto-motor-und-sport