Първият етап на 77-то рали автомобилно Монте Карло премина под знака на 3 специални отсечки със сняг, дъжд и сухи участъци. Изборът на гуми бе определящ.
В края на първия ден, финландецът Юхо Ханинен с Шкода Фабия застана начело с 11,9 секунди преднина пред официалния пилот на Пежо - Стефан Саразин от Франция. Юхо Ханинен води и след първите три специални отсечки на втория етап, провели се тази сутрин в Монте Карло, като иба аванс от 1:24,3 минути пред Себастиен Ожие /Франция/ с Пежо 2007 и на 1:36,9 минути пред Фреди Лоа /Белгия/ с Пежо 2007.
Това издание на Рали Монте Карло ще бъде със сигурност едно от най-интересните, заради времето и специалните отсечки, достойни за най-добрите състезания на WRC. Инженери, работници, метеоролози и екипажи мислиха много, за да направят най-добрия избор на гуми.
Французинът Никола Вуйо избра гуми с шипове и постигна най-добро време в специалната отсечка, на 2,3 с пред Ханинен /Шкода/ и 16,3 с пред Гардмайстер (Фиат), които бяха с гуми за сняг без шипове. В тази първа отсечка, Пежо 207 с Дидие Ориол на волана излезе от пистата. Той бе заложил на гладките гуми, както и Саразин, който постигна 8-о време. Пред него бяха три други Пежа, водени от Себастиан Ожие (гуми за сняг), Фреди Лоа (шипове отпред и за сняг отзад) и Крис Мийк (гладки). Именно гладките гуми се оказаха най-добрият избор за втората специална и Саразин постигна най-добро време - на 13,3 секунди пред Басо /Фиат/ и 36,8 пред Копеки (Шкода/. Вуйо изостана с близо минута и отстъпи лидерството на Ханинен, 4-о време.
За последната отсечка, когато започна да вали сняг, много състезатели заложиха на шиповете. Само на 7 десети от англичанина, Саразин (с гуми за сняг) отне 5 секунди на Ханинен в общото класиране. Никола Вуйо, който спука предната дясна гума, остана на повече от 30 секунди след финландеца. Вторият етап се очертава все така труден - общо 443,08 км, от които 145,78 с хронометър.