1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Франц Тост: На малките отбори ще им бъде най-трудно

Франц Тост: На малките отбори ще им бъде най-трудно

Тим-шефът на Scuderia Toro Rosso е на мнение, че промените в техническия правилник на Формула 1 ще затруднят по-малките тимове на стартовата решетка. Базираният във Фаенца тим на Red Bull завърши сезон 2008 с актив от 39 точки, с десет повече отколкото водещия екип на компанията, а Себастиaн Фетел спечели първата победа за Toro Rosso в италианската Гран при. Според Франц Тост обаче отборът трудно ще реализира отново подобни постижения, като причината се корени в драстичните изменения по техниката във Формула 1.

Франц Тост: На малките отбори ще им бъде най-трудно

Тим-шефът на Scuderia Toro Rosso е на мнение, че промените в техническия правилник на Формула 1 ще затруднят по-малките тимове на стартовата решетка.

Базираният във Фаенца тим на Red Bull завърши сезон 2008 с актив от 39 точки, с десет повече отколкото водещия екип на компанията, а Себастиaн Фетел спечели първата победа за Toro Rosso в италианската Гран при. Според Франц Тост обаче отборът трудно ще реализира отново подобни постижения, като причината се корени в драстичните изменения по техниката във Формула 1.

„Вследствие на всички тези промени в техническия правилник, е логично големите отбори да са много по-напред от нас, защото ние просто нямаме нужните ресурси“, коментира Тост пред Autosport. „Ако има някакъв проблем с един или няколко елемента, всеки един голям тим ще се справи, но при нас е по-трудно. На малките отбори им е много по-лесно, когато няма изменения, когато е налице стабилност по отношение на правилника. Историята свидетелства, че когато е имало драстична промяна в спорта, по-големите отбори й отреагират много по-бързо, а малките трябва здраво да наваксват. Ето защо ми е трудно да кажа дали ще успеем да запазим темпото на развитие, което демонстрирахме миналата година.“

Тост е предпазлив по отношение формулирането на целите за предстоящия сезон, особено що се касае до базирания на RB05 автомобил на Toro Rosso, които ще дебютира най-рано в началото на март.

„STR направи фантастичен сезон през 2008-а, с всеки изминал старт ставахме по-добре. На този етап правим всичко възможно, за да се подготвим за предстоящия. Представянето ни зависи в най-голяма степен от това с какъв автомобил ще разполагаме. През 2009 година ни очакват куп промени, които са от съществено значение – сликове, различно междуосие, KERS и напълно нов аеродинамичен пакет. В допълнение пилотите трябва да работят здраво с техните инженери, за да реализират нужната хармония с автомобила и да извлекат максимума от техниката, с която разполагат. Тази година предизвикатеслвтото ще бъде най-голямо за опитните състезатели.“

Toro Rosso ще стартира предсезонната подготовка на пистата в Алгарве следващия уикенд. Новият пилот на отбора Себастиен Буеми ще кара междинна спецификация на миналогодишния STR3.

 

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите

Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1