Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Бъдещият пилот на Ферари смята, че колите все още са твърде тежки

Хамилтън не останал доволен от новите правила за 2026-та

Люис Хамилтън приветства плановете на Формула 1 за по-леки и по-пъргави болиди, но смята, че шефовете на автомобилния спорт не са направили достатъчно за редуцирането на теглото им. Седемкратният шампион все пак е на мнение, че готвените промени от 2026 година са стъпка в правилната посока.

В навечерието на Гран При на Канада от Формула 1 показаха част от бъдещето си, като бе разкрита концепцията за нова машина. Новият по-малък автомобил включва опростен двигател с вътрешно горене, използващ напълно устойчиви горива и въвеждането на нов бутон за усилване при изпреварване. Болидът е предвиден да бъде с 30 килограма по-лек от настоящия дизайн, използван в този спорт. В бъдеще Международната автомобилна федерация (ФИА) обещава минимално тегло от 768 кг при почти 798 кг в момента, а от централата се надяват по трасетата да има “пъргав" автомобил, което е в основата на промените.Самият Хамилтън многократно е подчертавал, че сегашните болиди във Формула 1 са твърде тежки и тромави, докато Ландо Норис (пилот на отбора на Макларън) заяви в един момент през миналия сезон, че "колите трябва да бъдат конструирани по-леки и тогава ще се превърнат в доста по-живи на пистата".

"Става дума за болид, който е едва с 30 кг по-лек от настоящия. Да ви кажа, не е нещо кой знае какво като разлика. Стъпка в правилната посока е, но все още е тежък”, заяви на пресконференция Хамилтън, който от 2026 година преминава в отбора на Ферари. "Въпросната промяна няма да има кой знае какво въздействие. Видях само това, което всички видяха на представянето, но говорих с тестови пилоти, които са го карали на симулатор и те ми казаха, че болидът е доста бавен”, добави британецът.Пилотът на Мерцедес все пак похвали ФИА за предстоящото преминаване на спорта към устойчиви горива.

“Това е смела стъпка и със сигурност е в правилната посока”, заяви Хамилтън.Пакетът с новите технически правила трябва да бъде ратифициран от Световния съвет за моторни спортове на ФИА на 28 юни.

 

Верстапен пребори Норис в Барселона, Хамилтън отново на подиума (ВИДЕО)

Ръсел удържа четвъртото място срещу Леклер в последните завои

Люис останал доволен от прогреса на Мерцедес

7-кратният световен шампион беше най-бърз във втората свободна тренировка в Испания

Норис най-бърз след първата тренировка в Барселона

Ферари също показва оптимистично темпо

Сайнц: Получих много оферти

Испанецът все още няма яснота къде ще кара през 2025г.

Катастрофите на Перес оставили Ред Бул без части?

Мексиканецът не се представя на ниво в последните няколко кръга

Ред Бул се съмняват от легитимността на предните крила на конкурентите

Кристиан Хорнер дори твърдял, че „ФИА е сляпа“

Перес отнесе наказание от три места за Испания

Мексиканецът беше санкциониран за придвижване в опасно състояние на болида

Верстапен все по-недостижим след триумф в Канада (ВИДЕО)

Льоклер докладва за "нещо странно" в болида си

Ръсел спечели квалификацията в Канада, Верстапен с идентично време (ВИДЕО)

Световният шампион остава втори, а трети е Ландо Норис

ИЗБРАНИ НОВИНИ

Социални връзки