Компанията Hyundai обяви цените за бюджетния си седан Solaris, чието производство ще стартира след седмица в завода на компанията в Санкт-Петербург.
Автомобилът в базовото изпълнение Base с двигател 1.4 л (107 к.с.), с една възглавница, хидроусилвател на волана, преден електропакет, централно заключване, с подглавници и отзад, и с несваляем гръб на задната седалка ще струва в Русия 379 000 рубли - 100 рубли са 4,74 лева. Това е с 29 000 рубли над цената на седана Renault Logan 1.4 (75 к.с.) в подобната комплектация Expression, но с 20 000 рубли по-евтино от базовия Polo седан руско производство (1,6 л, 105 к.с.).
За разлика от основните си конкуренти, при руският народен Hyundai не се доплаща за боя металик или перла, на разположение са общо външни девет цвята. Опциите, за разлика от другите модели на Hyundai, могат да се поръчват поотделно и на пакети. Базовият седан с климатик е 399 000 рубли, докато немското руско народно калужско Polo с климатик струва 501 300 рубли, а охлаждаем Logan струва 372 000 рубли.
Hyundai Solaris във варианта Classic има вече две възглавници, АБС и задни дискови спирачки вместо базовите барабанни. На разположение срещу доплащане до 434 000 рубли е и мотор 1,6 с мощност 123 к.с. И двата мотора - 1,4 и 1,6л са от серията Gamma с променливи фази на газоразпределение, което е рядкост сред т.н. "бюджетни" автомобили. Четиристепенният автоматик се предлага в комбинация и с двата мотора срещу доплащане от 30 000 рубли.
Стертирайки от нивото Optima - 462 000 рубли, е на разположение сгъваема задна седалка, а топ-вариантът на Solaris - Family се предлага само с мотор 1.6, има шест въздушни възглавници, система за стабилизация, автоматичен климатик, стартов бутон, система за достъп без ключ, подготовка за Bluetooth и алуминиеви джанти. Е и цената вече не чак толкова народна, дори и за руснаците - 604 хиляди за механична кутия и 634 хиляди за автоматична.
Още от старта на производството от местни доставчици са 45% от частите - брони, седалки, резервоари, приборно табло, елементи на окачването, педали, парно, климатик, гърнета, елементи от тапицерията и доста от металните пресови елементи. Колата е с петгодишна гаранция или 150 000 км пробег.
Корейците разчитат на продажби от порядъка на 70 000 коли годишно, а за да не се пречи вътрешно на колата на руския пазар, от него ще бъдат изтеглени моделите Hyundai i20 и Getz. През лятото на следващата година в завода ще стартира и производството на "близнак" на Hyundai Solaris с марка на Kia и с новия външен дизайн на марката, с което производството на завода ще достигне 105 000 коли годишно. За сега не се предвижда износ на руския народен "кореец", но не е изключен, ако заводът успее да покрие годишното търсене на руския пазар и има достатъчно свободни производствени мощности.