В най-новия филм на Volvo Trucks - „Volvo Trucks vs Koenigsegg“ мотоциклетният състезател Тиф Нийдълсе изправя срещу един от най-бързите спортни автомобили в света – Koenigsegg One:1, шофирайки осемтонен Volvo FH. Целта на надпреварата е да се подложи на последна проверка скоростната кутия I-Shift Dual Clutch, базирана на технологията, която се използва при спортните автомобили.
Уникалната скоростна кутия I-Shift Dual Clutch на Volvo Trucks е подложена на тест в най-новия филм „Volvo Trucks vs Koenigsegg”. Във видеото Volvo FH се изправя срещу Koenigsegg One:1, чиито конски сили са равни на килограмите му (1360) и това го прави първия в света мегаавтомобил. За да се изравнят шансовете, Volvo FH получава малко предимство - да изминава по една обиколка, докато Koenigsegg прави по две. Зад волана на товарния автомобил застава мотоциклетният състезател Тиф Нийдъл, а резултатът е непредсказуем. Двата автомобила се изправят един срещу друг на състезателната писта Кнутсторп в Южна Швеция, известна с хълмистия си терен и остри завои.
„I-Shift Dual Clutch е направо невероятна и това се забелязва най-вече при движение по наклон. Камионът не намалява скоростта, а се движи плавно, без да се усеща смяната на скоростите. Когато натиснеш спирачката, той спира много гладко и комфортно. Този камион определено носи сърце на спортен автомобил“, споделя Тиф Нийдъл. И допълва, че когато си автомобилен състезател, никога не се страхуваш и винаги имаш доверие в машината си. „Бях малко загрижен за шофирането на камион по състезателна писта, тъй като никога преди не съм правил такова нещо. След като покарах малко, започнах напълно да се доверявам на Volvo“.
Основната прилика между товарния автомобил Volvo FH с I-Shift Dual Clutch и спортните автомобили е при управлението и тя се постига чрез плавна смяна на предавките.
„I-Shift Dual Clutch е с два съединителя - нещо уникално за пазара на камиони. Подобна технология обаче вече се използва при спортните коли. Следователно за нас това беше перфектното предизвикателство”, каза Джеф Бърд, директор на звеното за връзки с медиите, отговарящ за тестовете във Volvo Trucks. „Обстановката може да изглежда непривична за тежък товарен автомобил, но е факт, че благодарение на двата си съединителя I-Shift Dual Clutch е най-полезна при условия, които изискват много смени на предавките“, допълни той.
Новата скоростна кутия с два съединителя на Volvo Trucks е на пазара в Европа от юни тази година и се предлага на всички пазари, на които се продават Volvo FH с двигател Euro 6 D13 с мощност 460, 500 и 540 к.с.