Областният управител на Стара Загора Йордан Николов днес се срещна с Управителния съвет на СНЦ Национален фенклуб Берое - Стара Загора, информираха от пресслужбата на клуба. Пред представителите на организацията на привържениците той разкри какво е говорил с главният изпълнителен директор на ТЕЦ Енел Марица Изток 3 Джон Кларк. Преди срещата Николов даде кратко изявление на медиитеи разкри, че идния петък в София ще се осъществи среща за обсъждане на детайлите по партньорството на Енел с Берое.
"Днес извиках управителния съвет на фенклуба на Берое, тъй като трябваше да ги извикам преди няколко дни, но претрупаната ми програма не ми позволи. Направих няколко разговора с фирми, които имат сериозни позиции в нашата област и са най-големите данъкоплатци в региона, за да предизвикам техния интерес към моментното състояние на футболен клуб Берое. Имахме предварителна уговорка с г-н Дамян Георгиев и хора от бизнеса, които са пряко свързани и са инвестирали във футболния клуб. Аз се ангажирах като бивш спортист, старозагорец и фен на нашия клуб. Не съм афиширал досега позицията си, защото досега не е било необходимо. Не че сега е кой знае колко необходимо. Важно е какво правим от тук нататък, за да излезе Берое от ситуацията, в която се намира в момента. Тя е на Кота 0. Искам насаме с феновете да изясня цялата ситуация, да им разкажа за разговорите и да видим дали са съгласни с това, което аз съм направил. Срещата е по мое и тяхно желание и съгласие", обясни Николов.
Областният управител разкри за медиите: "Срещата ми беше с Джон Кларк и върху нея акцентирам в момента становището, което ще изразя с феновете. Проведохме много позитивен разговор с много сериозно отношение по това, което поставих като въпрос. Попитах какви са им намеренията и в какво извън тяхната работа инвестират. И къде би било възможно от тяхна страна да отделят средства. Те казаха, че отделят средства за социална политика, училища, за екология и за спорт. Това беше много важно за мен, за да продължим разговора в тази посока."
"Говорихме си за това, че има италианска фирма собственик в Пловдив в момента, наясно сте със ситуацията. От там нататък тръгна разговора в положителна посока. Искат да разберат от Управителния съвет каква им е позицията, какво предлагат и затова съм предвидил срещата следващия петък в 10 часа в София в офиса на Джон Кларк, но преди това искам с Управителния съвет на фенклуба по тази тема. Упълномощен съм от ръководството на Берое да водя разговорите. На своя глава не бих го направил", каза още той.
Джон Кларк работи в България от 1999 г., когато стартира проектът за рехабилитация на ТЕЦ "Марица-изток 3", първоначално изпълняван от американската компания Entergy, където той е директор "Експлоатация". Преди четири години Кларк се присъединява към екипа на италианската "Енел", която става собственик на централата. В момента е главен изпълнителен директор на ТЕЦ Енел Марица Изток 3 АД и мениджър на Enel за България.
Чрез фонда си Energiaper енергийната компания участва в редица спортни мероприятия. Вече 3-а година е основен спонсор на отбора на Дукати в Moto GP. От 2003 г. е основен спонсор и инвеститор в аматьорския футбол в Италия като вече 6-а година влага значителни инвестиции в италианската Серия D. През 2009 г. Enel бе основен спонсор на световното първенство по плуване, което се проведе в Рим през юли. Логото на фирмата е на фланелките на мъжкия национален отбор по баскетбол на Италия. От тази година Enel е партньор на турнира на ATP по тенис за мъже в Рим. Енергийният гигант инвестира в група "А" на
италианското първенство по плажен футбол, световния шампионат по ски за журналисти и отвореното първенство по тенис на Румъния. Enel рекламира на европейското първенство по волейбол за мъже, футболното първенство по футзал за жени, както и на олимпийския стадион в Рим на мачовете на Рома и Лацио.
"Инвестираме в спорт, за да покажем ценностите си - етика, стриктни правила на управление, прозрачност в пазара и силна политика в областта на екологията и опазването на околната среда", се обяснява в профила на компанията. Става ясно също, че приоритет на инвестициите им са местни събития и клубове близки до хората, които работят за фирмата или са клиенти на компанията.