Преди два дни всички разбрахме, че стартът на пролетния полусезон на пролетния полусезон на 2008/2009 г. в „А” и двете „Б” групи се отлага с една седмица. Решението бе взето след гласуване от Спортно-техническата комисия.
Какво обаче сочат правилниците на БФС:
УСТАВ НА БФС
Спортно-техническа комисия
Чл.53. Спортно-техническата комисия проучва и анализира въпроси, свързани с обучението по футбол и неговото техническо развитие.
Следователно: СТК на БФС не може да отлага пролетния полусезон на 2008/09 в професионалния футбол. Вижте чл. 53 от Устава на БФС - СТК има съвсем други функции, а решението на СТК на БФС от 24.02.2009 г. да отложи мачовете е нищожно.
За това алармира спортният агент Георги Градев.
И още:
И още:
Решения на ДК от 24 февруари 2009 г.
По Т. 1. от дневния ред
По решение на ИК на БФС от 15.01.2009 г. ДК разгледа на ново инцидента от срещата Миньор –Черно море от 1/16 финала за купа България Форд- Мото Пфое. След обсъждане и изслушване на свидетели ДК РЕШИ:
На основание чл.6 и чл. 37, ал. 1, т. 4, буква б/ от ДП 2008/2009 , ДК наказва ПФК “Миньор” Пк с лишаване от домакинство за 1 среща и глоба в размер на 2000 лева.
УСТАВ НА БФС
Раздел IV
Изпълнителен комитет
Правомощия на изпълнителния комитет
Чл.46. Изпълнителният комитет:
1. свиква конгреса на БФС, организира и ръководи подготовката за неговото провеждане;
2. осигурява изпълнението на решенията на конгреса на БФС;
3. организира и осигурява спазването на устава и вътрешните актове от членовете и другите органи на БФС;
4. разпорежда се с имуществото на БФС при спазване изискванията на закона и устава;
5. приема бюджета за следващата финансова година;
6. подготвя и внася в конгреса отчет за дейността;
7. приема годишния финансов отчет след проверка от дипломиран експерт-счетоводител;
8. определя реда и организира извършването на дейността на БФС и носи отговорност за това;
9. приема организационната структура и щатното разписание на БФС;
10. назначава треньорите на националните отбори по футбол;
11. избира председателите и заместник-председателите на постоянните комисии и утвърждава правилниците за тяхната организация и дейност;
12. избира председателите, заместник-председателите и членовете на арбитражните органи и утвърждава правилниците за тяхната организация и дейност;
13. назначава председателите на зоналните и областните съвети и определя техните правомощия;
14. назначава изпълнителния директор и определя неговите правомощия;
15. приема вътрешните актове в системата на БФС;
16. взема решения по всички въпроси, които по закон или съгласно устава не спадат в правата на друг орган;
17. изпълнява задълженията, предвидени в устава.
Апелативна комисия
Чл.73.(1) Апелативната комисия се състои от седем членове, от които председателят и заместник-председателят трябва да са лица с висше юридическо образование.
(2) Апелативната комисия може да вземе решение ако на заседанието присъстват най-малко четири от нейните членове.
(3) Апелативната комисия разглежда и се произнася по жалби срещу решения на Дисциплинарната комисия.
Права на конгреса
Чл.32.(1) Конгресът:
1. изменя и допълва устава;
2. приема други вътрешни актове;
3. избира и освобождава президента и членовете на ИК;
4. приема, временно лишава от права и изключва членове;
5. взема решения за участие във ФИФА, УЕФА и други международни спортни организации по проблемите на футбола, разглежда и одобрява предложения до същите организации;
6. взема решения за преобразуване и прекратяване на БФС;
7. взема решения за дължимостта и размера на членския внос;
8. приема основните насоки и програма за дейността на БФС;
9. приема отчета за дейността на ИК и бюджета за следващия период;
10. отменя решения на другите органи на БФС, които противоречат на закона, устава или други вътрешни актове, регламентиращи дейността на БФС;
11. решава и други въпроси, предоставени в неговата компетентност от устава или закона.
(2) Решенията на конгреса са задължителни за другите органи на БФС.
(3) Решенията на конгреса подлежат на съдебен контрол относно тяхната законосъобразност и съответствие с устава.
Решението на ДК на БФС от 24.02.2009 г. е нищожно:
1) защото ДК на БФС НЕ МОЖЕ да взима решение по един и същ казус 2 пъти, освен ако Апелативната комисия не е върнала казуса за преразглеждане (което не е станало в случая с Миньор Перник) - res judicata; Пример: случаят с Ботев Пловдив и обвиненията в расизъм на мача с Левски от миналия полусезон - повторното решение на ДК на БФС беше отменено от Апелативната комисия поради res judicata;
2) защото председателят на ДК на БФС е НЕЛЕГИТИМНО избран от незаконния ИК на БФС, така подписа му под решението е невалиден и няма кворум за решение (т.е. решението е взето от минимален кворум от 4 човека, а председателя е нелегитимен);
3) ИК на БФС не може да се произнася срещу решения на Апелативната комисия, нито да ги връща за преразглеждане, след като има друг орган компетентен за това (чл. 46.16 от Устава на БФС) - в системата на БФС само Конгреса може да се произнесе по такова решение (чл. 32.1.10 от Устава на БФС) - отделно решението на Апелативната комисия на БФС (което е административен акт) може да се обжалва пред Административен съд гр. София на основание чл. 120 ал. 2 от Конституцията на РБ и чл. 145 и следващите от АПК;
4) Само потърпевш ФК (от двата играещи в срещата отбора) може да сезира ДК на БФС (чл. 11.1 от Дисциплинарния правилник на БФС). Сезирането се разглежда в случай, че това е направено до 14.00 часа на първия работен ден след мача и е внесена съответната такса (чл. 11.4 от Дисциплинарния правилник на БФС).
*Novsport.com публикува информацията без редакция и не носи отговорност за съдържанието на горенаписаното