Докато футболните стадиони, баскетболните зали, тeнис арените и т.н. стоя празни, интернет средата привлича все повече играчи.
Големите спортни лиги са водени от опитни мениджъри, които правят дългосрочни инвестиции в бъдещето, а е-спортовете вече заемат своето място в професионалния спортен свят.
НАСКАР първи усети вълната и организира специални турнири за своите фенове. Същото направиха и английските футболни отбори по време на пандемията, като FIFA мачовете бяха единствения шанс да забавляват запалянковците.
Фен базата от геймъри вече е достатъчно голяма и не бива да се пренебрегва повече. Онлайн стрийминг платформи, като Twitch събират милиони запалени играчи и осигуряват страхотно забавените за по-младата си аудитория.
След като глобалната здравна криза се разгъна толкова жестоко, много атлети и звезди заложиха на спортните симулатори, от сорта на FIFA и NBA2K20.
Естествено, професионалистите не пропуснаха да споделят пандемичните си занимания с многомилионната си аудиторията в социалните мрежи. Според данни на „ЛА Таймс“ по 8 милиона нови потребители са привличали електронните игри всеки ден от пандемията.
Огромното нарастване не е само при играчите. Множество хора предпочитат да гледат онлайн гейминг състезания. Младите хора прекарват огромна част от времето си в платформи, от сорта на Youtube и Twitch, където геймърите са основната група, продуцираща съдържание.
Играчите вече не трябва да се събират в компютърни клубове, или да изграждат специални локални мрежи, в които да играят заедно. Напредъкът на хардуера и скоростното развитие на интернет позволи постоянна връзка с хора от другата страна на земното кълбо. Вече може да си говорите, да завързвате приятелства и най-вече да се забавлявате онлайн.
През 1988-а излиза първата онлайн-игpa, която привлича по три хиляди човека на ден. Днешните мултиплеър заглавия се радват на многомилионна аудитория, която ви позволява по всяко време на денонощието да намерите равностоен противник, с който да си организирате страхотен сблъсък.
Последното десетилетие на 20-ти век пък е времето на конзолите и мултиплеър игрите, като Super Mario, където може да премерите сили срещу един реален опонент.
В първите години на 21-ви пък настъпва времето на онлайн клубовете. Интернет кафетата изникват като гъби, а намирането на място за „нощна“ е все по-трудно занимание.
Всяко от децата на 90-те, дори и в България, е играло шутъри от сорта на Counter-Strike. Там те разлива и популярността на игри като Dota, League of Legends и Warcraft, дето може да играете с приятели, срещу опоненти от целия свят.
През 2015-та, Дан Кауфман влиза в офиса на списание ESPN и прочита на дъската бъдещето на гейминг индустрията, според главния редактор Чад Милман. Там са изписани: всекидневни фентъзи спортове, хазарт и спорт.
Кауфман, който по това време отговаря за сайта на авторитетното издание, избира да застане начело на отдела за спортни игри. Той също вижда тези три сфери като бъдещето на гейминга и иска да бъде в бизнеса от самото му начало.
Естествено, спортните симулатори винаги са били огромна част от гейминг пазара. Феновете винаги са искали да са част от най-големите състезания в света, а дори нишови заглавия като „World of Sailing” и „Le tour de France” се радват на стабилна база привърженици, която е готова да си купи всяко следващо издание на играта.
FIFA пък е в най-популярния спортен симулатор, още с първото си издание през 1994-а година. Огромната популярност на играта обаче идва през 2017-а година, когато е представен тъй наречения „FIFA Ultimate Team” където играчите имат пълна свобода да съставят перфектния отбор от футболисти (включително и вече отказали се легенди) и да се съревновават срещу реални противници от целия свят.
Интересна политика на играта е да дава карта с перфектен рейтинг на всички професионални футболисти, които играят FIFA. Така останалите фенове могат да разпознаят професионалистите и да им покажат какво могат с джойстик в ръка.
Трите най-популярни игри в света: Dota 2, League of Legends и Counter Strike пък се развиха като електронни спортове, въпреки че не включват спортна тематика. Наградните фондове от тези турнири достигат до няколко милиона долара, а на всички мачове са в листите на букмейкърите.
Последната супер популярна ниша са фентъзи игрите. Големият пробив бе с Premier League Fantasy, което привлича милиони фенове на английската Висша лига. Дори шампионът по шах Магнус Карлсен води в подреждането през миналата година. В днешни времена, всички големи първенства предлагат този вид забавление за своята аудитория.
Компании като DraftKings пък вплетоха хазарта и фентъзи лигите за да направят нов продукт, които печели фенове сред зрителите на американските спортове.